Відбулося обговорення концепції всеукраїнського конкурсу „Приязна адміністрація” (2)

13 квітня в приміщенні Головдержслужби відбулось робоче засідання керівників структурних підрозділів Головдержслужби та Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу з метою обговорення концепції Всеукраїнського конкурсу „Приязна адміністрація”.

Участь у засіданні взяли представники Головдержслужби України: Олена Тертишна, заступник Начальника Головдержслужби, Андрій Козловський, директор юридичного департаменту, Ігор Яремчук, директор адміністративно-фінансового департаменту, Олена Шапран, заступник директора департаменту персоналу державних органів та органів місцевого самоврядування та Олександр Баранов, директор департаменту модернізації державної служби. Від Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу участь у засіданні взяли директор Ірина Протченко, перший заступник директора Андрій Бега та начальник відділу управління ресурсами, діяльністю та розвитком Фаїна Козирєва.

Ірина Протченко у вступному слові зазначила, що хоча конкурс і дає поштовх позитивним змінам у роботі органів державної влади, його дієвість варто посилювати. З цією метою учасникам представлено нову концепцію конкурсу, спрямовану на аналізі роботи як окремого органу влади, так і системи органів у рамках області чи сфери діяльності.

Олександр Баранов підтримав ініціативу, проте зазначив, що слід ретельно підійти до підготовки методичних матеріалів конкурсу. Також наголосив на необхідності напрацювання системи критеріїв, які мають бути чіткими, осяжними, вимірюваними — це ключове питання, яке зробить конкурс успішним. Підкреслив, що підключати виконавчі комітети органів місцевого самоврядування з 2012 року недоцільно, потрібно провести ґрунтовну підготовчу роботу для удосконалення їх роботи відповідно до вимог конкурсу.

Своє бачення концепції конкурсу представила Олена Тертишна, запропонувавши трирівневу модель його проведення: на рівні району, на рівні області, на загальнодержавному рівні.

Олена Шапран зауважила, що доцільно удосконалювати конкурс відповідно до виявлених недоліків, а не змінювати його докорінно. Наголосила на необхідності запровадження своєрідної настановної сесії для керівників органів державної влади щодо мети конкурсу та презентації кращих практик переможців конкурсу. Зокрема, запропонувала створити каталог кращих практик учасників конкурсу, в якому відобразити приклади успішної реалізації різних складових діяльності органів влади.

Ігор Яремчук, підсумовуючи пропозиції, наголосив, що основним завданням має стати пошук мотивів участі у конкурсі, детальне опрацювання його мети та завдань.

Учасники наради дійшли згоди, що на цьому етапі змінювати номінації та тури проведення конкурсу недоцільно, слід детально опрацювати концепцію та передбачити її запровадження з 2012 року. Натомість у 2011 році удосконалити анкету учасника конкурсу, доповнивши її новими критеріями.

Довідково: Проведення Всеукраїнського конкурсу „Приязна адміністрація” започатковано з 2008 року постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 933 „Про проведення Всеукраїнського конкурсу „Приязна адміністрація” з метою виявлення та поширення кращого досвіду надання адміністративних послуг відповідно до функцій та завдань органів влади, заохочення і стимулювання адміністрацій, які надають послуги на високому професійному рівні.

Детальніше про конкурс.

  • Інструмент інституціональної розбудови Twinning

    Twinning (англ. twins — близнюки) — інструмент інституціональної розбудови, у рамках якого відбувається співпраця на рівні державних службовців аналогічних органів державної влади країн-членів ЄС та України. Інструмент Twinning передбачає надання довгострокової допомоги (період підготовки проєкту Twinning в середньому складає 1–1,5 роки, а період реалізації 1–3 роки) з метою впровадження елементів державного управління, необхідних для адаптації національного законодавства до норм та стандартів ЄС. Нормативно-правова база Механізм використання інструменту Twinning в Україні Рекомендації ініціаторам проєктів Twinning Twinning є особливою формою технічної допомоги, у рамках якої відбувається співпраця між органами державної влади та аналогічними державними інституціями держав-членів ЄС, спрямованою на досягнення спільними зусиллями поставлених цілей. Довідково: у 1998 році інструмент Twinning було запропоновано Європейською Комісією для країн-кандидатів на вступ до ЄС для підтримки…
  • Інструмент інституціональної розбудови TAIEX

    TAIEX (Technical Assistance Information Exchange) – це інструмент короткострокової технічної допомоги та обміну інформацією, що надається Європейською Комісією з метою розбудови інституціональної спроможності, наближення та імплементації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу (acquis communautaire), а…
  • Загальна інформація про НАТО

    НАТО (NATO – North Atlantic Treaty Organisation) – Організація Північноатлантичного договору – міжнародна організація, створена 4 квітня 1949 року для колективної оборони країн Західної Європи та Північної Америки згідно з принципами 51 статті Статуту ООН.
    Детальніше

CAF

Загальна схема оцінювання (CAF) – це система управління якістю, розроблена на основі Моделі досконалості Європейського фонду управління якістю (EFQM), який є ефективним інструментом удосконалення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Станом на 2021 рік система управління якістю, створена відповідно до вимог Загальної схеми оцінювання (CAF), ефективно функціонує в 4160 організаціях із 59 країн світу.
Детальніше

Функціональне обстеження

Аналіз діяльності органу державної влади проводиться шляхом функціонального обстеження. Функціональне обстеження – це аналітична методика оцінки ефективності діяльності органів виконавчої влади, яка є інструментом аналізу функцій та оцінки ефективності управлінської діяльності органів виконавчої влади та їх структурних підрозділів.
Детальніше

Громадянські компетентності на державній службі

Формування громадянської компетентності є нагальною потребою сучасності. Під громадянською компетентністю розуміють здатність людини активно, відповідально й ефективно реалізовувати громадянські права та обов’язки з метою розвитку демократичного громадянського суспільства адже якість демократії і визначається рівнем компетентності громадян.
Детальніше